Pilates

Even voorstellen; ik ben gediplomeerd beweging- en voedingsdeskundige en geef les in Pilatesvorm in Balans, basis, gevorderd en vergevorderd, op de bal en voor ouderen. De naam in balans is een verwijzing naar het soort oefeningen die ik geef. Omdat de oefeningen die ik geef berusten op balansoefeningen, die de kleine wervelkolomspieren verstevigen zoals: de doornspiertjes , de vlechtspiertjes, de interne en externe wervelkolomspiertjes. Deze oefeningen versterken de spieren in de wervelkolom zelf en geven dus een soepele en sterke wervelkolom, die is nodig om rugklachten zoals lage rugpijn, hernia en wervelkolom stijfheid te verhelpen en te voorkomen.

In de fitnesslessen worden altijd de grote spiergroepen getraind, waar natuurlijk niks mis mee is, maar de vergeten groep spieren, is een scala aan kleinere en dieper gelegen groep spieren, de zogenaamde “korset spieren”.¬† Deze zijn zo belangrijk voor een stabiele wervelkolom, die uiteindelijk alle spiermassa en beweging¬† in alle soepelheid moet bewerkstelligen en die groepen vergeten spieren worden getraind in mijn “Pilates in balans” lessen.

Daarnaast wordt er gewerkt aan versterking van de dwarse buikspier die aan de rugzijde over de 4e en de 5e lendenwervel loopt (de beruchte herniawervels) die bij aanspanning de wervelkolom steunen en als u daarbij ook nog de bekkenbodemspieren leert beheersen, staat dat te samen garant voor een sterke wervelkolom.

Dus als u een sterke, soepele wervelkolom wilt kom dan naar Pilates in Balans.

Bel voor tijden, locatie of meer informatie naar 06 - 309 372 86.